Jak zapewnić sobie zdrowe śniadanie?

Na pewno większość osób słyszała stwierdzenie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dostarcza energii na cały dzień i porządna porcja zapewni nam chęć do dalszego działania. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, co powinno znaleźć się na talerzu oraz jak zbalansować produkty, by śniadanie faktycznie spełniło swoje zadanie. Poniższy tekst zawiera propozycje zdrowego śniadania i rady jak zmotywować się do przygotowywania pełnowartościowych posiłków.

Dlaczego powinniśmy jeść zdrowo?

Zmiany w przyzwyczajeniach żywieniowych powinniśmy zaczynać od odpowiedzenia sobie na pytanie  dlaczego nasz organizm potrzebuje tych zmian? Dzięki temu łatwiej będzie nam się zmotywować do wcześniejszego wstawania i przygotowywania pełnowartościowych posiłków. Dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych sprawia, że mamy energię do działania i wywiązywania się z codziennych obowiązków. Jeśli czujesz się nadmiernie ospały, mimo dobrych chwil w ciągu dnia nie odczuwasz całkowitej przyjemności i w sumie nie wiesz w co włożyć ręce, to może być znak, że nie dostarczasz swojemu organizmowi odpowiedniej porcji witamin i minerałów.

Choć wszystko brzmi banalnie, zdrowe śniadanie (https://www.bee.pl/t/zdrowe-sniadanie) może naprawdę zdziałać cuda. Wystarczy sobie wyobrazić, że już na starcie dnia nasz organizm zostaje uzbrojony w odpowiednią dawkę witamin i minerałów. Dodatkowo, mamy możliwość dopasować posiłki i produkty pod nasz styl życia i oczekiwania. Inne śniadania możemy jeść jeśli zależy nam na redukcji, inne posiłki możemy przygotowywać w momencie, gdy potrzebujemy porządnego zastrzyku energii z rana.

Co jeść na śniadanie?

Zdrowe śniadanie powinno składać się z produktów dostarczających łatwo przyswajalnych węglowodanów w celu zaspokojenia pierwszego głodu zaraz po przebudzeniu. Ale oprócz tego doskonałym pomysłem jest nałożenie na talerz produktów bogatych w węglowodany dłużej trawione, które dostarczą nam energii na dłuższy czas, poprawią wydolność organizmu i usprawnią koncentrację.

Przechodząc do konkretów – po jakie produkty warto sięgać przygotowując zdrowe śniadanie?

  • Produkty zbożowe – jak zostało wcześniej wspomniane, dostarczą nam odpowiedniej ilości węglowodanów,
  • warzywa i owoce – dzięki rozpoczęciu dnia od zjedzenia co najmniej jednej porcji warzyw bądź owoców, łatwiej będzie dobić nam do wymaganych pięciu porcji w ciągu calego dnia,
  • produkty mleczne – białko w nich zawarte jest kluczowym elementem budulcowym dla organizmu, warto wybierać naturalne jogurty bądź kefiry,
  • tłuszcze – ale te zdrowe, które potrzebne są w procesie przyswajania niezbędnych witamin. Dobrym wyborem będzie naturalne masło o niskiej zawartości tłuszczu.

W jaki sposób przygotować smakowite i pełne witamin śniadanie?

Śniadanie stanowi jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Wiele osób uważa, że śniadanie jest najistotniejsze, dlatego nie wolno go pomijać. Należy mieć świadomość tego, że posiłek ten powinien być nie tylko smaczny, ale i zdrowy. Jak jednak przygotować zdrowe śniadanie? Okazuje się na szczęście, że nie jest to jakoś szczególnie skomplikowane. Do wyboru mamy całkiem sporo interesujących możliwości.

Postaw na pełne witamin płatki

Nie sposób zaprzeczyć temu, że przygotowanie zdrowego śniadania wcale do trudnych nie należy. Z tanich oraz ogólnodostępnych produktów można bowiem przygotować danie, które będzie zarówno zdrowe, jak i smaczne. Warto między innymi wykorzystać płatki. Mowa tu chociażby o płatkach owsianych. Są pełne cennego magnezu, fosforu oraz cynku. Minerały te przyczyniają się do poprawy naszego samopoczucia i są niezbędne dla zachowania zdrowia. Na bazie płatków owsianych można przygotować owsiankę. Pamiętajmy, aby dodać do niej owoce i orzechy. Nie sposób zaprzeczyć temu, że godne uwagi będą również bezglutenowe płatki jaglane czy płatki z orkiszu. Płatki można przyrządzić na bazie mleka krowiego bądź roślinnego. Warto wykorzystać na przykład sojowe.

Nie zapomnij o owocach i warzywach


Zdrowa dieta powinna być bogata w warzywa oraz w owoce. Nie należy więc zapominać o zjedzeniu składającego się z nich śniadania. Najlepszym wyborem może okazać się jedzenie świeżych warzyw i owoców. Niemniej jednak, poza sezonem, można wykorzystywać owoce i warzywa mrożone oraz rzecz jasna suszone. Należy nadmienić, że istnieje wiele sposobów na włączenie warzyw i owoców do śniadania. Możemy na przykład przyrządzić smaczną i pełną wartości odżywczych jajecznicę na cebulce i pomidorach. Jeżeli preferujemy słodkie śniadania, można zdecydować się na kaszę jaglaną z dodatkiem świeżych fig czy wiśni. Nie sposób zaprzeczyć temu, że śniadanie powinno być sycące. Małe porcje nie są więc wskazane. Najlepiej jeść tyle, aby zaspokoić w pełni poranny głód.

 

Pożywnie i zdrowo – co jeść na śniadanie?

Jak powszechnie wiadomo, śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. To ono powinno dostarczyć nam energii na cały dzień. Żeby tak się stało musimy zjeść pożywne i zdrowe śniadanie z BEE – tylko w takim wypadku zapewnimy sobie odpowiednie wartości odżywcze, potrzebne do codziennego funkcjonowania. A zatem co warto zjeść o poranku?

Pysznie i zdrowo

W społeczeństwie utarło się, że zdrowy posiłek nie może być smaczny. Nic bardziej mylnego! Współcześnie mamy dostęp do tak szerokiego asortymentu na sklepowych półkach, że z pewnością znajdziemy coś, co będzie zarazem zdrowe i pyszne. Najlepiej zaopatrzyć się w kilka produktów, z których wykonamy przeróżne posiłki śniadaniowe. Wśród nich warto wymienić:

  • jajka,
  • warzywa, np. pomidory, ogórki, papryki, rzodkiewki,
  • twarożek,
  • płatki owsiane,
  • dżemy i konfitury.

Z tymi artykułami stworzymy kilka ciekawych, smacznych i jakże zdrowych śniadań. Można je łączyć na różne sposoby, dzięki czemu unikniemy monotonii w naszej kuchni. Powinniśmy także kierować się zasadą – im prościej, tym lepiej. W końcu o poranku każdy z nas jest zaspany i marzy jeszcze o powrocie do łóżka. Dobrze więc przygotowywać proste posiłki, które zawsze się sprawdzą.

Najlepsze pomysły na pożywne śniadanie

Przejdźmy może do konkretów. Co powinno znaleźć się na naszym stole o poranku? Warto zacząć od przygotowania sobie kawy bądź herbaty. Nie ma nic lepszego i bardziej pobudzającego niż aromat świeżo zmielonej kawy czy intensywnej, zielonej herbaty. A co zaserwować sobie i swojej rodzinie na śniadanie? Oto kilka propozycji:

  • omlet z warzywami i serem,
  • jajecznica ze szczypiorkiem,
  • twarożek z rzodkiewką podawany z razowym chlebem,
  • naleśniki z konfiturą wiśniową,
  • kanapki z jajkiem i warzywami,
  • musli z jogurtem,
  • owsianka na mleku z owocami.

Przygotowanie każdego dania z powyższych nie zajmie nam więcej niż 20 minut. Najważniejsze jest to, że posiłki te będą pożywne, smaczne i przede wszystkim zdrowe. Dzięki temu każdy z nas przetrwa trudy wczesnego wstawania i z dużą dawką energii ruszy w trudy kolejnego dnia. Pamiętajmy – śniadanie jest najważniejsze i bez niego nie powinniśmy wychodzić z domu.